#POLERTIEK AFL. 7 | DIE KEER DAT ALLE POLITICI SEKSGRAPPEN MAAKTEN OP HET MBO


  • Am Vor year

    #BOOS#BOOS

    Dauer: 12:04

    Ja, hallo. En welkom bij #BOOS Polertiek. En deze week hebben we Jeen. Jeen is boos op MBOotsj, want het hij voelt zich bijvoorbeeld een nummertje. En je wil je gewoon mens voelen, toch? Met een lichaam. Waar je bijvoorbeeld een beetje bami in kan stoppen als je daar zin in hebt. Ja. Inderdaad. En weet je wat helemaal toevallig was? Dat de SP, D66, VVD, CDA, PvdA en Groenlinks op dat MBO waren om de debatteren. Zó. Toeval.
    Ben jij ook boos op een wet, politicus of politieke partij? Laat het weten via #BOOS in de comments of mail naar polertiek@bnnvara.nl

    In #BOOS Polertiek trekt Tim iets minder toeters, bellen en bombarie uit de kast dan bij #BOOS, maar vooral vlaggetjes. Omdat jij boos bent. En hij het voor je op de agenda gaat zetten. #toeters

    #BOOS  Tim Hofman  Boos  Tim  Hofman  Marije  Kutmarije  Walibi  Tickettribune  SP  D66  VVD  CDA  PvdA  Groenlinks  Polertiek  Jeen  MBO  Onderwijs  Lichaam  Bami  Bamilichaam  

Luka Spiering
Luka Spiering

Tim dit is leuker dan tinderneukie haha

Vor 8 Monate
Julz Family
Julz Family

Wanneer je een mbo opleiding volgt 60% van de tijd niks te doen hebt en er gezegd word ga maar film kijken 😂 bij Nederland origami doet en bij communicatie een reclame moet maken wanneer je aangeeft dat je je verveeld en geen zin hebt om heel de dag niks te doen hebt maar wel 100% aanwezig moet zijn word er gezegd dit moet je maar accepteren nou zo kan iedereen een verzorgende IG en MMZ diploma halen. Doe dat dan wel bbl anders duurt het een half jaar langer 😑 oh en wil je van niveau 2 naar 4 kan dat niet want ja slagingspercentage oei oei gek dat je dan wel naar het hbo zou kunnen als je de 21+ toets haalt

Vor year
Frederick Röders
Frederick Röders

Nu wil ik dit allemaal terugkijken maar jullie titels zijn gewoon te lang om goed te kunnen lezen op mn mobiel.

Vor year
Shrimp.daddy
Shrimp.daddy

Waar koopt Tim zijn truien

Vor year
Detmer
Detmer

Thierry Baudet zie ik graag in #polertiek

Vor year
Jaymie
Jaymie

Leuk en aardig, dat gezeik over MBO, maar HBO heeft net zoveel problemen. Terugkomend op de missende stufi en stagefi

Vor year
Nathan H
Nathan H

"ik zou niet willen zeggen dat het moet. ik ben bang namelijk dat als je .. echt regels gaat maken.. dat eeuuhh.. dat jaah... dat dat niet werkt. en dat dat dat er dan weer alleen maar regels komen.. en dat het dan helemaaaal mis loopt". zo sprak de politicus. Zo kwam ik laatst ook bij de slager die mij geen biefstukken en karbones wou verkopen. hij was namelijk bang dat als je biefstukken en karbonades ging maken, ja ,dat dat niet werkt. dat er dan alleen maar weer vlees zou komen... en dat het dan helemaaal mis loopt. Super lullig natuurlijk maar toen dacht ik er nog eens goed over na bij de kapper, en net toen het een beetje redelijk begon te worden wat hij zei, werd ik de kappersstoel uit gejaagd. Ze wilden mij namelijk niet knippen, want dan moesten ze allemaal kapsels enzo maken en ze waren bang dat ze dan alleen maar weer moesten knippen en voor je het weet zou het dan weer helemaaaal mis zou lopen. Best een nare dag gehad toen. Helemaal hongerig en harig naar bed. Toen mijn vrouw nog eens aangetikt waarom ze geen neukwipje wou doen. Zei ze: nou lijkt me prima, als jij dat wil. Ik Superverbaast natuurlijk met alles wat er die dag was gebeurd. Even gevraagd waarom ze er niet wat meer over zeurt of moppert. Nou, zei ze toen. Leuk dat je het vraagt, ik ben namelijk bang dat als je ... echt gaat zeuren.. dat euh jah.. dat dat niet werkt, en dat dat er dan alleen maar weer gezeur en gemoppert komt.. en dat het dan helemaaaal mis loopt.

Vor year
Mindy Lemmens
Mindy Lemmens

Haha dat sjaaltje van jappie

Vor year
slingstone
slingstone

Can i add translations to this one? ;) my friend wants to watch it.

Vor year
joppie S
joppie S

Kosten heel duur; dat is een foutieve contaminatie

Vor year
Bananananana
Bananananana

fuck onderwijs ik wil dure onderzeeboten

Vor year
mmm x
mmm x

Is het niet dat MBO'ers nog geld krijen voor hun opleiding? HBO'ers krijgen geen basisbeurs of iets.

Vor year
Britt Petersen
Britt Petersen

0:36 'sommige mbo opleiding kost bijvoorbeeld heel duur' ja nee is goed

Vor year
ChayenneLovesYoutube
ChayenneLovesYoutube

leiden like als je een leidenaar bent

Vor year
Justin Cromberge
Justin Cromberge

Waarom die enorme focus op het MBO? Alsof het HBO zo goedkoop is...

Vor year
Ravi van Rooijen
Ravi van Rooijen

5:26 das Roald van der Linde niet Daniël van der Ree pik

Vor year
Sten v/d Laan
Sten v/d Laan

Hij is M(#)BO-OS

Vor year
Elise
Elise

Sten v/d Laan Die is goed😂

Vor year
Rozemarijn De Lange
Rozemarijn De Lange

Onderwijsinstellingen moeten een lijn vormen wat afspraken betreft dus dat wat voor MBO besloten wordt hoort op een gelijkwaardig niveau ook terug gezien te worden in HBO en Uni. Doorstuderen dat mag wat mij betreft ook aantrekkelijker worden.

Vor year
schadowkrok
schadowkrok

Beste BOOS, Op 22 december vorig jaar heb ik bij MICA beauty Den-Haag onder grote druk €334,- uitgegeven. Voor de aankoop werd mij verteld dat ik de aankoop terug kon brengen, mocht ik mij bedenken. Op de bon stond echter dat ik het niet kon terugbrengen, maar alleen kon ruilen voor andere producten. Nu ben ik mijn €334,- kwijt en ik voel me opgelicht. wellicht kunnen jullie mij helpen. Groetjes Ruben de Zwart

Vor year
Zoë S.
Zoë S.

HBO opleiding kost net zo veel als een WO opleiding. als we daar nou eens wat aan gaan doen... :')

Vor year
esmee___
esmee___

Dus de D66 wil weg met de schoolkosten voor MBO terwijl het de basisbeurs heeft afgeschaft voor HBO en WO? Oke.

Vor year
Liza Pevzner
Liza Pevzner

#broep

Vor year
Jlvb 98
Jlvb 98

Ze mogen wel eens een x langs gaan bij roc de leijgraaf in Veghel! 😂

Vor year
Joost Snijders
Joost Snijders

Gewoon investeren in je toekomst of je nou mbo hbo of uni doet..

Vor year
BrA mm
BrA mm

sommige opleidingen kosten heel duur

Vor year
Like Maud
Like Maud

'Kosten heel duur' :( jammer Tim 0:36

Vor year
Ilse Vd Sar
Ilse Vd Sar

Vrienden van mij klagen er ook altijd over dat sinds de verplichte les uren omhoog zijn gegaan, de mbo's te weinig lesstof hebben om alle uren te vullen. De leerlingen zitten nadat ze hun lessen hebben gehad en ook zelfs hun huiswerk op school hebben gemaakt, niets te doen omdat de overheid gewoonweg te veel verplichte uren op geeft, waar bij het ook steeds moeilijker word om door de weeks na school te werken.

Vor year
niks
niks

Als je MBO doet kan je net zo goed stoppen. Heb ik zelf ook gedaan, ik bedoel wat heb je eraan enigste wat je ermee krijgt is n lullig kk baantje net onder het gemiddelde. Dat is net genoeg om je vaste lasten te betalen en 1x per jaar naar een camping in Frankrijk gaan. Dat is toch niet leuk? Ga lekker de criminaliteit in ofzo.

Vor year
ISLivviDd_
ISLivviDd_

Clickbait Hmm, een samenleving met alleen nog hoger opgeleiden en criminelen klinkt als een goed plan.

Vor year
Les Lee
Les Lee

oftewel onderwijs is belangrijker dan defensie? hmmm.

Vor year
Dani Linden
Dani Linden

Noem eens een reden waarom jij daar niet mee eens bent

Vor year
3MagnumAlmond3
3MagnumAlmond3

Pff alsof alleen het het mbo hoge kosten heeft en weinig hulp met stages zoeken krijgt. Deze aflevering slaat nergens op.

Vor year
NickK
NickK

Kwam niet bijster veel uit deze heer hè? Die dame was spraakzamer

Vor year
Maffe Maris
Maffe Maris

Ja ga lekker zeiken joh met je stufi ahahhahah

Vor year
Deez Nutz Another One
Deez Nutz Another One

Die politicus komt echt niet direct van het MBO hoor

Vor year
Matthijs FCB
Matthijs FCB

school had mij een stage plaats gegeven voor 10 weken bij een bedrijf. Hoor ik achteraf dat ze niet erkend waren en dat mn stage ongeldig werd verklaard... moet ik m'n hele overnieuw doen in eigen tijd...

Vor year
PS4Majitza
PS4Majitza

Boos, kunnen jullie iets met het concept "niet stemmen" Stemmen is voor domme mensen, dat aankaarten aan het publiek van boos .

Vor year
piet van schip
piet van schip

10:50 wrm lijkt tim zijn outfit op maandverband?

Vor year
Dennis
Dennis

Waar zijn die witte randen eigenlij voor?

Vor year
Dennis
Dennis

Eigenlijk*

Vor year
Co Ck
Co Ck

Het aller belachelijkste van de hele afschaffing van de basisbeurs is dat ie bij mbo'ers niet is afgeschaft. En nu gaan ze huilen dat ze dat geld dat ze hebben gekregen van de overheid misschien wel in hun studie moeten steken. Terwijl echte studenten meer dan 2500 euro aan boeken en collegegeld betalen met een bijbaantje van 5.20 per uur (en dan de woonlasten nog niet meegenomen). Alle mboers die ik tegenkom lachen me vierkant uit om mn armoede

Vor year
Dani Linden
Dani Linden

Dan zijn het wel hele hypocriete MBO'ers

Vor year
nien
nien

kost duur is niet correct timmie

Vor year
Wytse Zijlstra
Wytse Zijlstra

Je kunt toch verdomme zelf wel een stageplek regelen, luie waardeloze zak dat je bent.

Vor year
AjayGio
AjayGio

#neuke

Vor year
Jelani
Jelani

Ik ben boos ik wil subs

Vor year
Dylan Ramone
Dylan Ramone

Mensen die niet snappen dat 'kost duur' een bewust gemaakte contaminatie is ofzo... *ZUCHT*

Vor year
JESN
JESN

De commentsectie samengevat: "MBO'ers klagen ook alleen maar! Zijn allemaal lui en moeten niet zo zeiken, allemaal dom en niet goed voor de samenleving. Ohja, en ik doe HBO/uni dus ik ben véél beter!" Doe gewoon ff niet. Niet iedereen op het MBO is incapabel, kap met die vooroordelen.

Vor year
Luka Spiering
Luka Spiering

Opschepper

Vor 8 Monate
Melany Berlee
Melany Berlee

VETLEUK poefff als er geen MBO ers waren was Nederland een zooitje.de politie,verpleegkundigen,timmermannen,monteurs,schilders, dokterassistente die afspraken regelen voor de huisarts en clienten.taxi chauffers enzovoorts. allemaal mbo-ers. zonder die beroepen en opleidingen zou het leven een zooitje zijn.

Vor year
Jan Dirk
Jan Dirk

Ja joh SP, nóg meer bezuinigen op defensie, terwijl ze bij een oefening al pang moeten roepen omdat ze geen kogels hebben.

Vor year
Dani Linden
Dani Linden

Er zijn maar 3 landen die aan de 2% grens voldoen (of 2 zelfs)

Vor year
Meowmeow
Meowmeow

+Jan Dirk x  " Daarnaast kan defensie nu al onze veiligheid niet meer garanderen." Hoe bedoel je dat precies? En hoe helpt het hebben van een groter leger? "anders is het ook oneerlijk tegenover andere landen die wel gewoon de vereiste 2% Navo norm aan defensie uitgeven." Of we schroeven gewoon die norm omlaag.. (btw, niet al je nieuws van Lubach halen pls)

Vor year
Jan Dirk
Jan Dirk

minder soldaten is ook nog meer afhankelijkheid van andere landen, juist nu Amerika minder geld aan de Navo wil uitgeven. Daarnaast kan defensie nu al onze veiligheid niet meer garanderen. Meer geld naar defensie dus, anders is het ook oneerlijk tegenover andere landen die wel gewoon de vereiste 2% Navo norm aan defensie uitgeven.

Vor year
Meowmeow
Meowmeow

Minder soldaten = minder geweren nodig. Zo, opgelost

Vor year
Manuela van der Graaf
Manuela van der Graaf

Ik kan nu heel lullig doen en BNN mailen over kosten, stages en drukte op het hbo. (Dat doe ik niet maar valt wel op dat het altijd over MBO gaat terwijl die al zo veel 'krijgen').

Vor year
Annemiek Flanderijn
Annemiek Flanderijn

Krijgen? Als MBO-ers net zoveel kans maken om een vaste baan te ‘krijgen’ als HBO-ers, praten we verder. Joe.

Vor 10 Monate
Jasper B
Jasper B

Bruikleen? Werkt niet dan krijg je afgedankte rotzooi.

Vor year
coen vd
coen vd

waarom altijd die focus op dat mbo en nooit op het hbo of op de universiteit. mbo'ers krijgen studiefinanciering en de studie is al 50% goedkoper en zo gaat het maar door. mensen worden gewoon gestimuleerd om mbo te gaan doen ipv een hogere opleiding.

Vor year
Stefan Hoogland
Stefan Hoogland

zeikerds. Hbo en hogere studies zijn veel duurder

Vor year
Bram
Bram

Leskosten zijn het probleem niet meestal. Neem nou mediavormgeving: macbook pro (aangeraden, maar eigenlijk wel echt nodig), adobe lidmaatschap is ook 200per jaar. Het is goed te doen hoor. Maar er zijn genoeg mensen die het niet kunnen betalen. Dat is toch best jammer en je het niet verwachten van Nederland dat er mensen zijn die nog ineens een bepaalde MBO opleiding kunnen volgen omdat het te duur is voor hun.

Vor year
Stefan Hoogland
Stefan Hoogland

Ik vind het helemaal prima dat ze alle rare problemen gaan oplossen. Ik vind alleen dat ze op het mbo niet moeten klagen over de leskosten

Vor year
Bram
Bram

Moet ergens beginnen met problemen op te lossen. En nee ik vind niet dat MBO dan bovenaan het lijstje moet staan, maar de problemen zijn er wel

Vor year
Stefan Hoogland
Stefan Hoogland

Bram Ik heb de video afgekeken. Dit is alleen een punt waar ik me aan irriteer. Die rare pakket kosten zijn natuurlijk raar maar op elke school zijn wel rare dingen aan de hand.

Vor year
Bram
Bram

1. kijk heel de video eerst eventjes af, het gaat niet alleen over kosten. 2. Dus omdat er andere studies duurder zijn de problemen op het MBO niet meer belangrijk?

Vor year
_//target_blank
_//target_blank

Zelf drie jaar op het MBO gezeten, nu ondertussen door met een HBO studie maar er zijn zoveel dingen die ongeregeld zijn; zowel intern als regeltjes van buitenaf. Er zijn (maar even dit correct benoemen) scholieren die dus soms door bijvoorbeeld een Nederlandse toets niet verder kunnen, krijgen te horen dat ze hulp moeten hebben hiervoor maar vervolgens kan de school niks voor je betekenen. Je word inderdaad behandeld als een nummer meer dan een persoon die graag iets wil bereiken. Ik heb mensen gezien die super gemotiveerd waren om door te gaan maar door de slechte hulpmiddelen van de school zijn afgehaakt omdat het voor ze onmogelijk werd gemaakt. haha lang verhaal joeee

Vor year
Daphne B
Daphne B

waar was nou dat cadeautje voor maandag

Vor year
sem Pakonka
sem Pakonka

Mbo mensen zijn fucking dom ouwe, ik ga niet liegen

Vor year
Dani Linden
Dani Linden

Jij bent zeker slim

Vor year
martijnvincent5
martijnvincent5

jappie van de sp is echt een held

Vor year
spooky skeletons
spooky skeletons

ik vraag me eigenlijk af op wie tim stemt?

Vor year
Remcam Official
Remcam Official

Hoooi, welke muziek is dat vanaf 8:18, daar waar die van de CDA komt te babbelen?

Vor year
Noah Quist
Noah Quist

Kaakspier is wel aanwezig.

Vor year
Jearn0
Jearn0

huilen omdat school en politiek niet helpt met deze jongeman een stageplaats te zoeken, waar gaat dit over man

Vor year
Peter Vlieg
Peter Vlieg

Ik kan me dood lachen om deze video's (Na 4 jointjes)

Vor year
Pottie
Pottie

11:23 Gert

Vor year
Neal Brondgeest
Neal Brondgeest

beste een knappe dame die van groen links

Vor year
berendt87
berendt87

Terechte opmerking van de PvdA dat er veel te veel over universiteiten en in iets mindere mate over HBO's wordt gesproken. Maar over het MBO hebben ze het bijna niet. Vind je het gek dat de meeste (ex-)MBO'ers zich niet vertegenwoordigd voelen in de politiek? Als minderjarige MBO'er heb je bijvoorbeeld pas sinds dit jaar recht op een studenten-ov. Alleen is het zo dat de meeste (ex-)MBO'ers vanaf op 16de op het MBO zijn gekomen. De eerste (twee) jaar had je dus extra kosten die een HBO'er of een student van een universiteit niet had omdat die al vanaf het begin recht had op de kaart. Ik vind nog steeds dat de rijkere mensen, maar vooral de multinationals meer belasting mogen betalen. Het is van de zotte dat wij als Nederland een belastingparadijs zijn. Kijk maar eens voor de lol op de site van de kamer van koophandel (kvk.nl) en zoek op Coca Cola. Zoek dan op het adres van Coca Cola in Nederland. Er komen dan meer dan 100 bedrijven bovendrijven. Het is gewoon door Nederlandse journalisten (RamBam) bewezen dat je met de belastingdienst belastingafspraken kunt maken als je maar groot genoeg bent. Ik ben van mening dat het ook voor bedrijven moet gelden dat je meer belasting moet betalen naar mate je groter wordt. Zo hebben MKB'ers en ZZP'ers meer kans om te overleven. Er moeten dan wel meer mensen bij de belastingdienst gaan werken om alle aangiften te controleren.

Vor year
gamingwithstyle
gamingwithstyle

berendt87 Als je al die energie die je in deze comments steekt nu ergens anders voor gebruikt heb je er ook nog wat aan. Die woede tegen de VVD slaat echt nergens op. Elke partij heeft bepaalde standpunten en ideeën en als deze je aanspreken stem je op die partij. De VVD moet overigens ook samenwerken met andere partijen. Je kan dus onmogelijk de VVD de schuld geven van jou gedoe. Ik vind het kut voor je dat alles je even tegenwerkt maar daar hoef je niet een hele partij (en een groot deel van de bevolking die op de VVD stemt) de schuld te geven. Je kan beter je shit op orde krijgen in plaats van lopen te zeiken in de comments. Vriendelijke groet,

Vor year
berendt87
berendt87

Gamingwithstyle, waarom moet ik de feiten controleren als: - ik voldoende mensen met een uitkering ken en die allemaal werken (betaald of niet) - het UWV echt tegenwerkt. Ik heb een opleiding helemaal zelf betaald en de afspraak was dat ik tijdelijk in weer een supermarkt zou gaan werken totdat er een baan passend bij de opleiding was gevonden. Alleen nu zegt het KUT-UWV dat ik geplaatst ben en dus geen hulp meer hoef te krijgen (wat dus de afspraak niet was). Als je teveel van zulke dingen met het UWV meemaakt, dan heb ik wel begrip voor de mensen die geen poot meer willen uitsteken. Als de tering-UWV nou eens een keer mee zou helpen met de persoon in kwestie (en dus geen nummertje in kwestie), dan zou het ook echt heel veel meer mensen aan het werk zijn. Alleen door de kutregels van o.a. de KUT-VVD moet men maar aannemen wat men aangeboden krijgt. Zou jij het ook leuk vinden als jij maar moet doen wat je aangeboden wordt en wat je niet leuk vindt? Mensen die zeggen dat ze dat niet erg vinden hebben echt geen gevoel in hun donder! - de overheid de regels bepaald waar het UWV zich aan moet houden en dat de overheid de Inspectie SZW te weinig betaalt om frauderede mensen met een uitkering te kunnen controleren (dit was het enige foutje). Graag reactie Met vriendelijke groet.

Vor year
gamingwithstyle
gamingwithstyle

beste berendt87, zou je alsjeblieft je feiten even willen checken voor je zo'n bericht plaatst. Vriendelijke groetjes.

Vor year
berendt87
berendt87

Bram, wat voor gore kutklootzak ben je ook! Jij bent zeker weer een aanhanger van die KUTVVD!!!! IK HAAT DE VVD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! In plaats van dat ze de waarheid vertellen lopen ze leugens te verkondigen. Omdat er een paar luie donders zijn die een jaar geleden aangepakt hadden moeten zijn (daar geeft de KUTVVD te weinig geld voor uit) wordt er door diezelfde GORE KUTVVD verkondigd dat alle uitkeringsgerechtigden lui zijn. Ja, er zijn een aantal die wel kunnen werken, maar het niet willen. Hoe komt het dat zulke mensen een uitkering hebben? Dat komt doordat de overheid (waar de GORE KUTVVD deel van uitmaakt) nalatig is geweest met de regelgeving en het aansturen van het UWV. Als dat aansturen en de regelgeving beter was, dan waren er echt niet zoveel luie mensen met een uitkering. En de politiek (waar de GORE KUTVVD deel van uitmaakt) vertikt het om meer geld uit te geven aan controleurs waardoor de pakkans groter wordt. Het is heel makkelijk om anderen de schuld te geven van hun eigen fouten zonder te erkennen dat je zelf de fouten hebt gemaakt. Men pakt alle uitkeringingsgerechtigden aan omdat er een paar tussen zitten die te lui zijn om te werken (al is dat ook wel eens te begrijpen als je weet hoe het UWV tegen jou wil in werkt (uit eigen ervaring met het UWV)). Ik werk gewoon 20 uur per week (meer kan niet bij de AH (na 4 uur is de versvracht gevuld)). Ik heb bij de C1000 gewerkt waar ik 40 uur per week werkte. En dan zijn er nog klootzakken zoals jou die mij lui noemen omdat ik een uitkering heb? Weet je wel tegen wie het hebt? Ik ben namelijk iemand die er net iets meer verstand van heb dan jou. En dat is ook te merken aan jouw opmerking. Ik durf mijn handen er voor in het vuur te steken dat de meeste mensen met een uitkering niet (meer) kunnen werken (dan ze nu doen). En ja, ik heb een pesthekel aan die luie donders die er misbruik van maken. Van mij mogen ze vorig jaar al aangepakt zijn. Maar omdat de VVD verdomt om meer geld voor controleurs vrij te maken om zulke mensen aan te pakken, zullen ze er blijven! Het probleem ligt @#&#$^# bij de KUTpolitiek waar de KUTVVD deel van uitmaakt! Het is net zoals op de weg. Men neemt het risico door toch de telefoon ter hand te nemen of om het gaspedaal iets verder in te trappen waardoor ze minimaal 20 km/h te hard rijden. Want, ja, de pakkans is toch klein (boetebedragen overigens niet). Zo is het met die luie donders ook. Omdat de pakkans heel erg klein is, blijven ze dit doen. Als de pakkans groter wordt, dan zullen er echt minder mensen zijn die zo makkelijk aan geld komen. Dus, de VVD heeft (samen met de PvdA) de verantwoordelijkheid over o.a. het feit dat er nog steeds mensen zijn die lui zijn en een uitkering hebben. Alleen willen ze de verantwoordelijkheid dat de luie mensen kunnen genieten van een uitkering niet nemen. Dat is nou net het verschil. Meer dan 50 procent van de mensen met een uitkering werkt of kan niet werken. Maar de politiek WIL GEEN VERANTWOORDING DRAGEN. En dan lopen ze te zeiken op de PVV omdat zij de verantwoordelijkheid niet wil dragen (niet dat ik op de PVV zal gaan stemmen). Ik zou zeggen: de pot verwijt de ketel... Daar is o.a. de VVD heel goed in.

Vor year
Bram Verhoek
Bram Verhoek

Hoezo zou iemand zijn hardverdiende geld geven aan luien mensen die van een uitkering leven

Vor year
Aquarium Rick
Aquarium Rick

CDA ben ik het meest mee eens en zal er wss op stemmen alleen beetje jammer dat ze een wat minder fijne spreker hebben.

Vor year
Sander van Schijndel
Sander van Schijndel

Wat een piemel die SP dude, Hoge school van Amsterdam zitten 46K leerlingen en dats ook gefixt dus t kan makkelijk op groot niveua

Vor year
Tom Henkes
Tom Henkes

maat ik doe ook mbo auto techniek stage vinden is daar ook moeilijk maar daar ben je zelf verandwoordelijk voor vind ik dan

Vor year
Tom Henkes
Tom Henkes

Bram dankjewel man

Vor year
Bram
Bram

Maat, goed onderbouwde comment...

Vor year
Syckex
Syckex

Nog nooit zo'n toxic comment section gezien, jezus.

Vor year
Bryan K
Bryan K

De editor was lekker op dreef deze aflevering! Chapeau!

Vor year
Mike Van Der Vegt
Mike Van Der Vegt

01:46 dus hij wil.. dat de gene die voor aan staan, Gaan controleren wat de mensen achter de schermen uitvreten.. wat dus nie haal baar is, want de bildenberg group, of de onderliggende maffia fam. gewoon flikt wat men wil.. hij werd dus ff wakker en d8 verder ni na, en #Boos d8 ey das een goeie, en ging er in mee ..Na eerst non stop naar die #kut Mariije te staren..😍 😘 (en wat al wel nie meer)..

Vor year
De Scouts
De Scouts

kosten heel duur. Het is kosten heel veel of zijn heel duur. Tim ik denk dat een taalcursus Nederlands niet overbodig is.

Vor year
Ju7Be
Ju7Be

Tom Navis Tim begrijpt dit heus wel. Waarschijnlijk versprak hij zich. Hij maakt een foutje. Maar er niet zo een probleem van.

Vor year
De Scouts
De Scouts

Ju7Be iedereen begrijpt het? Als iedereen het begreep had Tim de fout niet gemaakt.

Vor year
Ju7Be
Ju7Be

Tom Navis "iedereen moet ook begrijpen" ja iedereen begrijpt het ook want het is al vaak genoeg gezegd.

Vor year
De Scouts
De Scouts

Ju7Be het kan wel zo zijn dat iedereen loopt te zeiken, maar iedereen moet ook gewoon begrijpen dat een enorme grammaticale fout is. Het doet mij juist deugd dat er zo veel mensen zijn die de Nederlandse taal wel begrijpen.

Vor year
Ju7Be
Ju7Be

Tom Navis oké we snappen het nu wel. Facking iedereen loopt te zeiken over dat foutje

Vor year
meesert
meesert

Zoveel mensen butthurt doordat ze geen studenten zijn. Scholier is niet denigrerend bedoeld ofzo, is gewoon hoe de Nederlandse taal werkt.

Vor year
Mike D
Mike D

True. Ik ben zelf een scholier, bijna student. Ik volg nu een opleiding, straks een studie.

Vor year
laura
laura

Mijn MBO 1700 studenten, kunstzinnig, 5x uitgeroepen tot beste kunst MBO van nederland maar ik herken alle punten hier. Het ligt dus echt niet aan de grote van de school ofzo...

Vor year
Shanna Radge
Shanna Radge

Kosten heel duur Tim? Serieus. Hahahaa..

Vor year
Lieke Gautier
Lieke Gautier

Wat een fenomenale schildpadden nek heb je weer🙃 kusjes😇

Vor year
DRIFTLESS
DRIFTLESS

Het is wel heel erg triest met je gesteld wanneer je vanuit je elitaire hogeschool positie denkt neer te moeten kijken op iedereen die een lagere opleiding volgt, of dat in het verleden heeft gedaan. Hoe je het ook wendt of keert en in welke hoeken je je ook wilt wringen, de mensen met een MBO diploma op zak fungeren over het algemeen wel als de funderingen van onze maatschappij, het is dus geheel niet onterecht om kritische vragen te stellen over bepaalde - grootschalige - misstanden die zich binnen het MBO afspelen. Als je van mening bent dat er ook het een en ander schort aan jou bijzonder hoge opleiding dan adviseer ik je om je mond open te trekken in plaats de brave 'ik-pik-alles-want-mijn-rechten-interesseren-me-geen-mallemoer' burger uit te hangen, tevens is het stellen van kritische vragen daar een onderdeel van. Zo niet en ontbreekt het je aan assertiviteit, steek dan je wijsneus maar weer vlug in de theorieboekjes in plaats van hier Doctorandus uit te hangen.

Vor year
DRIFTLESS
DRIFTLESS

Dat hoor je mij helemaal nergens zeggen, overigens zoekt het grootste deel van de MBO'ers gewoon zelf een stageplek. Wel is het zo dat wanneer de school een belofte maakt zij die gewoon moeten nakomen. In veel gevallen kom je er op het MBO bekaaid vanaf omdat ze naar eigen zeggen altijd midden in een 'reorganisatie' zitten, wat resulteert in veel lesuitval, zeer ongemotiveerde leraren, niet kloppende agenda's en dubbele afspreken/meetstaven omdat ze allemaal kriskras door elkaar heen werken. Het MBO is in de loop der tijd verworden tot een opleidingsinstituut waarbij je je afvraagt waar je in godsnaam terecht bent gekomen.

Vor year
Henk de Steen
Henk de Steen

Tonny van den Berg Dus school moet voor die zielige jongen een stage regelen?

Vor year
Tess
Tess

Jezus al dat gezeik op MBO🙄 niet iedereen kan of wil HBO doen hoor. Zelf havo aan t doen en ik ga volgend jaar nadat ik mn havo diploma heb gehaald gewoon MBO doen omdat MBO niet minder is dan HBO maar meer praktijk gerichter dan HBO .. en nu ophouden met dat gezeik

Vor year
KimSarah
KimSarah

wanneer ga je FvD aan de tand voelen? ben benieuwd naar hun punten over Nederlandse struggles van Nederlandse mensjes in Nederland

Vor year
LoveMoonGirl17
LoveMoonGirl17

Eigenlijk kun je zo veel vragen als wat je wilt. Iedereen die goeie punten heeft, heeft daarnaast ook weer slecht punten. Misschien dat dit anders is bij kleinere groepen. Maar wat voor een nut heeft het om daarop te stemmen? Niks. Het gaat om weer een grote partij die weer alles naar de grond zal brengen. Ik mag vokr het eerst stemmen, maar ik heb nog geen idee voor wat.

Vor year
Esther Filmt
Esther Filmt

Rekentoets weg, jaaaah heb m wel gehaald maar is kut toets.

Vor year
Dylan Ramone
Dylan Ramone

Gefeliciteerd!

Vor year
Milan Breebaart
Milan Breebaart

#neuke

Vor year
britt Voskamp
britt Voskamp

🎉Feesie 🎉

Vor year
Roan Van Adrichem
Roan Van Adrichem

druk op 5 en dan heb je meteen echt een heel grappig geluidje en blijf drukken he niet stoppen

Vor year
britt Voskamp
britt Voskamp

Hoe is t met de baby van #kutmarije?

Vor year
Dylan Ramone
Dylan Ramone

Die ligt nu in de foetushouding te slapen...

Vor year
britt Voskamp
britt Voskamp

Seg dan Paul!

Vor year
Uwe Weigel
Uwe Weigel

Mbo'ers krijgen tenminste bijna alles nog gefinancierd, hbo niks meer. Zo duur is het dus helemaal niet. Doei.

Vor year
meneer de kijker
meneer de kijker

nog 6k subs en dan gaat kutmarije naakt 💪💪💜😂

Vor year
Towono _
Towono _

MBO scholen zijn belangrijk! Iemand moet toch mijn hamburgertjes blijven bakken

Vor year
Bram
Bram

Dat is weer een andere groep. wel leuk geprobeerd.

Vor year
Leslie Wolbink
Leslie Wolbink

jeetje ze laten daar wel veel windjes zeg

Vor year
Sophia Zeilstra
Sophia Zeilstra

Ik hoorde dat Leidse accent al, maar hij heeft ook echt in Leiden gestudeerd hahaha 😂😂😂

Vor year
Johan Eg
Johan Eg

ik vind het raar dat MBOers het altijd over te hoge kosten hebben, ik betaal €2000,- aan college geld op het HBO per jaar en dat is exclusief boeken etc. Komt erop neer dat ik voor mijn opleiding inclusief boeken en studiemateriaal meer dan €10.000 kwijt ben en MBO krijgt studiefinanciering als gift van de overheid. Ik wil niet zeuren, maar is het niet gewoon scheef dat MBOers alles vergoed krijgen (behalve wat extra studiemateriaal dan blijkbaar) en HBO alleen een ov abonnement?

Vor year
Jaymie
Jaymie

trustball 'dan ga je maar werken of zorgen dat je stage vergoeding krijgt' eh, pardon? De combinatie dan: ik loop de volle week stage, kan dus alleen de zaterdag werken en van het begrip stage vergoeding heeft de hogeschool nog nooit gehoord hoor. Dan nogmaals, waar haal ik nu mijn geld vandaan?

Vor year
Stephanie van Beukering
Stephanie van Beukering

Jij noemt heel veel hele specifieke situaties, dat kan ik ook doen, maar ik denk niet dat het iets gaat uithalen in deze discussie. Ik vind gewoon dat iedereen stufi moet krijgen en dat onderwijs eigenlijk 'gratis' zou moeten zijn. Alleen vind ik wel dat je mag erkennen dat MBO'ers een kwetsbaardere groep zijn dan HBO/WO studenten en dat het dus niet zo erg is als zij iets meer ondersteuning krijgen in dit foute systeem. Dit is gewoon een sociaal psychologisch onderzocht, een gegeven, dat MBO'ers kwetsbaarder zijn... En het komt de hele maatschappij ten goede om de kwetsbare groepen in de samenleving te ondersteunen en te helpen. Ik kan ook met heel veel specifieke situaties komen om mijn punt te bewijzen, heb genoeg gezien toen ik zelf op MBO zat en hoe het is op het WO nu ik daar zit, maar met persoonlijke anekdotes bewijs je niks.

Vor year
trustball
trustball

Met een beetje geluk is de beloning na je HBO hoger dan bij een MBO. Lekker belangrijk wat je wel of niet krijgt die 4 jaar studie, zet geen zoden aan de dijk, dan ga je maar werken of zorgen dat je stagevergoeding krijgt om je kratje bier elke week te kopen. Jullie moeten wat verder in de toekomst kijken, niet naar die 4 jaar op school. Tijdens mijn stages kreeg ik baangaranties aangeboden voor wanneer mijn opleiding is afgerond. Niet gedaan natuurlijk, en gelukkig heb ik nu een baan die goed betaald. Maar het zegt ook wat over je inzet en kennis tijdens een stage. Als je jezelf laat uitblinken heeft dit gewoon gevolgen voor tijdens en na je studie (in positieve zin natuurlijk).

Vor year
Johan Eg
Johan Eg

Het gaat mij er in principe ook niet eens om dat ze alles vergoed krijgen, ik vind het besluit van de politiek om HBO en WO stufi weg te halen, maar deze voor het MBO wel te laten gelden een beetje vreemd. Ik snap dat er bezuinigd moet worden en vind het ook helemaal niet erg (zelfs logisch) om voor mijn opleiding te moeten betalen, ik zie het als investering. Maar het feit dat dit voor het mbo blijkbaar minder geldt vind ik vreemd. Ik moet er trouwens misschien nog bij zeggen dat ik zelf misschien wel een van de duurdere HBO studies doen, een ontwerp opleiding waarbij ik veel moet maken en zelf alles wat betreft materialen en tools moet betalen. Nogmaals, ik vind dat niet erg omdat ik weet wat ik ervoor terug ga krijgen als ik klaar ben, maar mijn punt is dat het wel vreemd is dat het voor MBOers blijkbaar normaal is dat hun opleiding betaald wordt.

Vor year
beterpeter
beterpeter

Stephanie van Beukering ik denk dat het vrij ongefundeerd is om te zeggen dat de kosten voor de gemiddelde mbo'er zwaarder wegen dan voor de gemiddelde student. aangezien het jaarlijks collegegeld wat je als student kwijt bent al rond de €1,600 ligt (alleen bij je eerste studie), je boeken over de hele studie zo'n €2,500 kosten (gebaseerd op mijn studie) en er dan nog kosten bij komen voor overige materialen. tevens kun je achter elke paddenstoel wel een MBO instelling vinden en zijn WO studies slechts op een beperkt aantal plekken te volgen. Dit zorgt er al voor dat een deel van de studenten op kamers moet om zijn opleiding te kunnen volgen ( tel €375 per maand). daarnaast duurt een gemiddelde MBO opleiding korter dan een HBO of WO studie, wat natuurlijk ook weer in de kosten scheelt. Ook krijg je als MBO'er is de meeste gevallen een stage vergoeding voor een paar uur stage in de week, terwijl je voor je co-schappen bij geneeskunde, waarin je een werkweek van zo'n 45 uur maakt, geen rode cent. Ook kunnen MBO'ers die een praktische richting hebben gekozen vrij makkelijk bij vrienden en kennissen zwart bij klussen, ba het afronden van de opleiding, binnen hun specialisme. Dit is natuurlijk bijna niet te doen voor een HBO'er of WO'er. Tel daarbij op dat je de gemiddelde MBO'er ook nog eens in een lagere belastingsschijf zit en dus ook nog minder belasting bijdraagt aan de maatschappij, denk ik dat het vrij onredelijk is om te zeggen dat MBO'ers het moeilijker hebben dan HBO'ers en WO'ers.

Vor year
bremertje
bremertje

lol alles dat ze willen verbeteren aan het mbo is al lang aan de gang op de friesepoort. :)

Vor year
Femmy Hoekstra
Femmy Hoekstra

Ik kan zeker genieten van de grappen over Tim

Vor year
Niek Daamen
Niek Daamen

eeejhu, je kan ook gewoon ff Appli downloaden. Kun je makkelijk een stage vinden joh

Vor year
Coos van Est
Coos van Est

Geweldige outfit weer tim

Vor year
Bram
Bram

Bij de koksopleiding moet je helemaal geen messen kopen die heeft school al (Albeda tenminste) oeps jammer VVD

Vor year
Uplink X64
Uplink X64

@ SP - Jasper van Dijk: Nederland is verdomme zelf één van de grootste belastingparadijzen ter wereld.

Vor year
Wimsem - Tekenen & Knutselen
Wimsem - Tekenen & Knutselen

zei je nou 'kosten heel duur?' nooo

Vor year
Laurens Zwaagstra
Laurens Zwaagstra

Wimsem - Tekenen & Knutselen Dat was een grap

Vor year
Hendrik Hoekstra
Hendrik Hoekstra

Valt me op hoe erg MBO'ers altijd klagen over alles. Herken zelf veel dingen van het HBO, maar in plaats van me aan te stellen accepteer ik het gewoon, ga ik zo snel mogelijk m'n opleiding halen en zorgen dat die kosten niks meer uitmaken en ik zo snel mogelijk van al het slechte geregel af ben.

Vor year
Hans
Hans

Hendrik Hoekstra ik heb zelf op het MBO gezeten, en dat is echt een drame.

Vor year
Lauren Janssen
Lauren Janssen

Roy van Kasteren Jup, same here.. Zo zonde is dat toch. En hier het zelfde, al haal je topcijfers, is je aanwezigheid perfect en je gedraagt je prima maar je komt te laat/ziek etc wordt je behandeld als een spijbelende kut brugpieper. Ook is het meerdere keren voorgekomen bij mij dat leraren zich zelf niet aan planningen etc hielden. Moesten wij online studie materiaal kopen en daarop opdrachten doen dan deed 70% van de klas dat. Maar aan het eind van het jaar waren die 30% leerlingen die het NIET aangeschaft hadden/en gemaakt hadden zó luid in "zeuren" dat leraren zeiden "oke nee idd lama hangen. Is niet verplicht meer. Krijgt geen beoordeling hierop." En op het MBO zijn leerlingen regelmatig nog onder de 18 dus geen studiefinanciering. Ik betaalde dit toen ter tijd uit mijn zak en dan kun je je wel voorstellen dat je ontzettend baalt. Niet alleen om het geld maar ook dat je iets hebt lopen maken wat dus ineens niet meer er toe deed... En zo zijn er nog wel véél meer verhalen. Deze dingen kunnen natuurlijk ook op het HBO gebeuren, maar ik zit nu op het HBO en als er iets is en ik trek op tijd aan de bel, mensen luisteren inderdaad naar je. Ze zijn niet zo kleinerend en hebben écht de intentie om te helpen. (In mijn ervaring.)

Vor year
Roy van Kasteren
Roy van Kasteren

Zulk soort taferelen vinden bij ons op het school ook plaats. Docenten gaan gewoon discussies aan met studenten op het moment dat een student een terechte klacht uitspreekt. Als je een week ziek thuis ligt met de griep of overall door een geldige reden vaker geoorloofd absent bent maar ondanks dat nog steeds voor alles een 8 of 9 gemiddeld staat beginnen ze gelijk te dreigen dat ze je van school gaan pleuren. Lekker een angstcultuur kweken op school terwijl daarvan is bewezen dat het alleen maar demotiveert. Er zijn zelfs wel eens mensen bij mij op school geweest die zich gepest voelden door een bepaalde docent die constant kutopmerkingen maakte over hun persoonlijk en zelfs dat werd niet serieus genomen. Het zijn allemaal bullshit dingen die samen fucking irritant zijn en na een tijdje ben je het gewoon zat. Je wordt gewoon niet serieus genomen.

Vor year
Lauren Janssen
Lauren Janssen

Roy van Kasteren Amen. Dit is zó waar. Ik heb de raarste dingen meegemaakt op het MBO. Mijn mentor ging met mij een discussie aan via whatsapp. Omdat ik officieel een klacht over haar had ingediend. Dit gaat dan boven haar langs en staat zwart op wit, waar zij dus geen controle over had. Zij appte mij. (I still got the receipts!!) Ik ging hiermee naar HAAR teamleider die het geen probleem vond en vond dat ik ik quote "gevoelig" was. Nah-ah, niks gevoelig. Dit is gewoon zo onprofessioneel als de pest. Zij appte mij op haar en mij vrije woensdag avond. Welke mentor wilt een discussie aan gaan met een leerling op haar vrije avond? Needless to say, dat ik nog een keer heb geklaagd. En dit raad ik ook elk andere MBO student aan als mensen niet naar je luisteren. Zoek op de site van je school een officieel klaag formulier om in te vullen. Pas dán kijken ze op ;)

Vor year
Roy van Kasteren
Roy van Kasteren

Mijn vriendin heeft zowel hbo als mbo gedaan (eerst hbo, toen mbo. Mbo sloot meer aan bij het werkveld waar ze in wilt.) Het grote verschil zit 'm in dat je op het hbo als 17jarige wordt behandeld als een volwaardig, volwassen persoon waar je als mbo'er op je 22ste nog steeds wordt behandeld alsof je een onwetende puber bent. Ze nemen je op het hbo ook veel serieuzer als je klachten of problemen hebt. Ze gaan met je in gesprek, proberen te helpen, etc. Heb je op het mbo een klacht over de school dan krijg je opmerkingen naar je hoofd als "dan ga je toch lekker ergens anders studeren?" "ga lekker naar een andere school of zo!" (ja, dit zijn daadwerkelijk opmerkingen van docenten op het mbo) of erger nog, ze beginnen te dreigen met uitschrijving op grond van niks. Over het algemeen maak je op het mbo ook veel meer uren (huidige mbo-opleiding van mijn vriendin heeft 35 contacturen per week waar haar hbo-opleiding gemiddeld een stuk of 11 contacturen per week had) dus dan wordt het ook een stuk lastiger om je geklaag en gezeik voor je te houden. Je wordt als mbo'er gewoon gezien als een puber van 12 zonder levenservaring ongeacht je leeftijd en dat is heel erg frustrerend.

Vor year
Donald Drumpf
Donald Drumpf

Nooit naar Gilde opleidingen gaan, grootste onzin instelling ooit waar alles zo slecht geregeld is als het maar zijn kan.

Vor year
butt dickenz
butt dickenz

gelijk ook weer zo een nucuck erbij.

Vor year
Meowmeow
Meowmeow

"nucuck"?

Vor year
Evelien x
Evelien x

What about al die veel te dure studieboeken die ik moet kopen voor de universiteit? Geen stufie niks

Vor year
Hans
Hans

Evelien x lenen pik je gaat bakken met geld verdiene

Vor year
Thijs Hendrik
Thijs Hendrik

Dan ga je toch gewoon MBO doen? Die MBOers die daaropvolgend een hogere studie gaan volgen moeten die ook gewoon betalen hoor. Misschien moet je gewoon blij zijn met het feit dat je uit een omgeving komt die universiteit kan aanbieden. Je überhaupt geen MBO hoeft te doen en straks 3 tot 4 keer zoveel gaat verdienen als een gemiddelde MBOer...

Vor year
MrJayJamz
MrJayJamz

Evelien x tja ik heb op mbo een boeken/materialen pakket gehad van 1000eu per jaar

Vor year
Bram
Bram

jaja rustig maar, hoge scholen hebben het nog steeds moeilijker met kosten! We weten het

Vor year
Floris Hombergen
Floris Hombergen

het lijkt wel een beetje of alle partijen allemaal het zelfde willen, maar als het er op aan komt dan hoor je er niks meer van. Ook zijn ze het altijd eens met Tim beetje gek, want dat is toch geen politiek

Vor year

Nächstes Video

Tim is terug!
Tim is terug!

DWDD

Vor 10 Monate

Mugen Shinshi: Bouken Katsugeki-hen English Subbed | Eps13 Nowhere Boys Season 3 | Scooby-Doo 06 - The All-New Scooby and Scrappy-Doo Show